تولید محتوای ویدئویی

نارنجی > خدمات نارنجی > دیجیتال مارکتینگ > تولید محتوای ویدئویی

ویدیوها یکی از انواع تولید محتوا هستند که بیشترین قدرت را در درگیری کاربران دارند و کسب و کار شما را میتواند به طور قابل توجهی گسترش دهد. بیزینس های موفق بسیاری هستند که اهمیت ویدئو را در نظر گرفته و با توجه به آن اقدام به تولید محتوای بصری کرده اند. ویدیو ها می توانند با بهره گیری از کلمات، تصاویر و یا حتی موسیقی، تاثیر بیشتری بر روی افراد داشته باشند و به این ترتیب، مدت زمان طولانی تری در ذهن افراد باقی خواهند ماند.

تولید محتوای ویدئویی

تولید محتوای ویدیویی چیست؟

تولید محتوای ویدیویی یا ویدیو مارکتینگ روشی است که در آن از محتواهای ویدیویی استفاده میشود برای اینکه محصول یا خدمات کسب و کارها تبلیغ و بازاریابی شوند. همچنین تولید محتوای ویدیویی باعث افزایش تعامل برندها و کسب و کارها با مخاطبان خود در کانال های دیجیتال و شبکه های اجتماعی می شود. کسب و کارها با تولید ویدیوها به معرفی محصولات و خدمات خود می پردازند تا بتوانند مشتریان خود را افزایش دهند. تولید محتوای ویدیویی در ارتباط تنگاتنگی با بازاریابی اینترنتی می باشد که می توانید اطلاعات بیشتری در زمینه آنلاین مارکتینگ بدست آورید.

 

اهمیت تولید محتوای ویدیویی

تولید محتوای ویدئویی در سال‌های گذشته یکی از انواع خدمات تولید محتوا بود که توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده بود. محتوای ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام که امروزه کاربران زیادی را به خود اختصاص داده است و بخشی از کسب و کار ها را نیز تشکیل داده، بسیار رایج می باشد.

ویدیوها یکی از انواع تولید محتوا هستند که بیشترین قدرت را در درگیری کاربران دارند و کسب و کار شما را میتواند به طور قابل توجهی گسترش دهد. بیزینس های موفق بسیاری هستند که اهمیت ویدئو را در نظر گرفته و با توجه به آن اقدام به تولید محتوای بصری کرده اند. در حال حاضر حدود یک میلیون نفر در طول روز از یوتیوب برای بازدید ویدئوها استفاده می‌کنند. ویدیو ها میتوانند با بهره گیری از کلمات، تصاویر و یا حتی موسیقی، تاثیر بیشتری بر روی افراد داشته باشند و به این ترتیب، مدت زمان طولانی تری در ذهن افراد باقی خواهند ماند.

امروزه ساخت تیزرهای خلاقانه و حرفه‌ای تبدیل به یکی از عوامل تاثیر گذار در جذب مشتری شده است. شما به عنوان مدیر یک مجموعه باید بدانید با توجه به وجود رقابت در بازار کسب و کار، تنها برندی موفق خواهد بود که بتواند بهتر از سایر مجموعه‌ها پیام خود را از طریق تبلیغات به مخاطبین انتقال دهد.

تیزرها معمولا برای معرفی محصول یا خدمات بسیار کاربردی هستند. برای تولید تیزر، نیاز به کادری مجرب برای فیلمبرداری و تدوین می باشید تا محصول و خدمات خود را به شکل کامل، جامع و کوتاه معرفی کنید. تیزر به سبکی از تبلیغات گفته میشود که در آن برای افزایش جلب توجه و درگیری ذهنی مخاطب، از تحریک حس کنجکاوی او استفاده می شود.

این نوع تولید محتوای ویدیویی که بین یک الی پنج دقیقه طول میکشد، میتواند محصول را به بهترین شکل ممکن به مخاطب نشان دهد. با توجه به بررسی و مطالعات بدست آمده، ۷۸ درصد کاربران پس از اینکه از محتوای ویدئویی در شبکه‌ های اجتماعی خود استفاده میکنند، ترافیک بیشتری به دست می آورند.

هزینه تولید محتوای ویدیویی

با توجه به اینکه پلتفرم های مختلفی برای تولید محتوا ویدیوئی به وجود آمده است، اگر در این زمینه بروز نباشید، فرصت های طلایی را از دست خواهید داد. هزینه‌ تولید محتوا ویدیویی به خاطر ویژگی‌هایی از جمله تدوین ویدیو، دوبلور و… که دارد، نسبت به انواع دیگر محتواها بیشتر است اما به همان نسبت می تواند کارایی و بازخورد بیشتری داشته باشد. البته راه های فراوانی برای بهینه کردن هزینه های تولید محتوا نیز وجود دارد که تیم نارنجی برای خدمات خود درنظر خواهد گرفت.

 

چرا به تولید محتوای ویدئویی نیازمندیم؟

همانطور که می دانید تولید محتوا در قالب‌های متفاوت و متنوعی صورت می‌گیرد که همه آن‌ها به دنبال هدفی خاص و یکسان هستند اما برای گرفتن نتیجه بهتر لازم است از انواع روش‌ها و قالب‌های تولید محتوا برای کسب و کار و برند استفاده کرد، اما می‌بایست بدانید که یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین محتواها، محتوای ویدیویی هستند که می‌توان گفت نیاز هر کسب و کار و برندی است.تولید محتوای ویدیویی فواید بسیار زیادی برای سایت‌ها و برنامه‌های مجازی همچون اینستاگرام دارد و با توجه به این موضوع که اکثراً افراد وقت و یا حوصله‌ای برای خواندن محتواهای متنی و کپشن ها ندارند تولید محتوای ویدیویی یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسب رضایت مخاطبان و برقراری بهتر ارتباط با آن‌ها است.

مزایای تولید محتوای ویدئویی

·         نرخ تبدیل بیشتر

یکی از موفقیت‌هایی که یک برند و شرکت را در سطح وسیع‌تری به مخاطبان معرفی می‌کند و موجب شناخته شدن بیشتر کسب و کار و خدمات آن‌ها می‌شود بازاریابی آنلاین است که می‌توان گفت تولید محتوای ویدیویی بهترین گزینه برای جذب مشتری است که کسب و کار و برند را به صورتی شفاف‌تر بین مردم معرفی می‌کند.

با در نظر گرفتن این موضوع که تولید محتوای ویدیویی با کیفیت کار ساده‌ای نیست و کاری زمان بر است، پس هر چه سریعتر اقدام به تولید محتوای ویدیویی کنید می‌توانید چند قدم از رقبای خود جلوتر قدم بردارید پیشرفتی چشمگیر داشته باشید.

·         ارتباط احساسی بهتر

چنانچه توجه کنید و با یک آمار گرفتن ساده به این موضوع خواهید رسید که محتواهای ویدیویی بسیار بیشتر از سایر محتواها به اشتراک گذاشته می‌شوند و می‌توان گفت یکی از اصلی‌ترین دلایل این موضوع برقراری ارتباط بهتر افراد با محتواهای ویدیویی است که مستقیماً با احساسات فرد ارتباط دارد.

·         افزایش دسترسی

در سال‌های گذشته تولید محتواهای ویدیویی بسیار دشوار و پر هزینه بود اما اکنون با پیشرفت تکنولوژی تولید محتواهای ویدیویی با کیفیت با کمترین هزینه و امکانات نیز امکان پذیر است و کسب و کار ها و برندها بیشتر از گذشته می‌توانند به تولید محتواهای ویدیویی در رسیدن به هدف خود بپردازند.

·         افرایش سطح مشارکت قویتر

با توجه به تحقیقات به عمل آمده محتواهای تصویری نیز همچون محتواهای متنی قادر به درگیر کردن ذهن مخاطب هستند و حتی می‌توان گفت درصد این تأثیر گذاری در محتواهای تصویری بیشتر است اما این موضوع فقط در رابطه با محتوای تصویری نیست بلکه شامل محتواهای ویدیویی نیز می‌شود. به گونه‌ای که شانس اشتراک گذاری محتواهای ویدیویی شما 10 درصد بیشتر از سایر محتواها است.

·         کاهش کپی شدن محتوا

همانطور که می دانید کپی کردن محتواهای متنی بسیار ساده است اما کپی کردن و استفاده از محتوای ویدیویی کاری به نسبت دشوار است و هر مقدار محتوای ویدیویی تولید شده خاص و منحصر به فرد باشد میزان احتمال کپی کردن نیز کاهش می‌یابد و حتی می‌توان با به کار بردن ترفندهایی این مقدار را به کمترین حد ممکن رساند.

·         عملکرد بهتر در سئو و ارتقا رتبه سایت

ممکن است برخی تصور کنند تنها محتواهای متنی هستند که به دلیل سئو شدن کلمه‌های کلیدی موجب عملکرد بهتر سئو و کسب رتبه بهتر در گوگل می‌شود اما این یک باور کاملاً غلط است زیرا هر روزه شاهد پیشرفت موتورهای جستجو گوگل هستیم و اکنون گوگل یکی از طرفدارهای محتواهای ویدیویی است که می‌تواند رتبه سایت شما را به شکل چشمگیری ارتقا دهد و به سطح یک برساند.

با توجه به آمار و تحقیقات انجام شده محتوای ویدیویی می‌تواند بیشتر از 55 درصد در قرار گرفتن سایت شما در صفحه اول SERP ها تأثیر گذار باشد و این موضوع نشانی از مهم بودن تولید محتوای ویدیویی با کیفیت است که می‌توان متفاوت بودن آن را در مقایسه با سطح محتواهای متنی متوجه شد و درصد تأثیر گذاری در نرخ تبدیل و حتی در میزان ترافیک ایجاد شده در جستجوی سایت شما به وجود آورد.

اما در این بخش ممکن است سوالی برای شما پیش آید و آن این موضوع است که نحوه عملکرد تولید محتوای ویدیویی بر سئو سایت چگونه است، یک محتوای ویدیویی چگونه می‌تواند سئو سایت را ارتقا دهد؟

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شد یکی از فواید تولید محتوای ویدیویی افزایش عملکرد بهتر سئو سایت است و در رابطه با عملکرد آن در سئو می‌توان گفت که با توجه به امتیازی که گوگل برای زمان ماندن کاربرها در سایت تعریف کرده است زمانی که برای دیدن ویدیو گذاشته می‌شود می‌تواند موجب افزایش زمان ماندگاری کاربر در سایت شود و این خود نشان دهنده کاربردی بودن و مفید بودن محتوای سایت است که موجب ارتقا سطح سایت خواهد شد.

 

ویدئو مارکتینگ چیست؟

یکی از جدیدترین روش های بازاریابی اینترنتی، ویدئو مارکتینگ است که در آن کلیپ های ویدئویی در اختیار بازدیدکنندگان قرار می گیرد. بطوری که میزان تاثیر ویدئو مارکتینگ بر سئوی سایت چندین برابر محتواهای متنی و نوشتاری است. به کمک ویدئو مارکتینگ می توان محصولات و خدمات را به صورت تصویری به مشتریان معرفی کرد.

انواع ویدئو مارکتینگ

ویدئوها ممکن است فیلم یا سخنرانی باشند که می توان آنها را به چندین دسته تقسیم بندی کرد:

  • ویدئوهای آموزشی

زمانی که شرکت یک محصول جدید را وارد بازار می کند، استفاده و کار با محصول جدید برای مصرف کننده مشکل می شود. بنابراین شرکت تصمیم می گیرد با تهیه یه ویدئوی آموزشی کوتاه، نحوه کار با محصول را برای مشتریان خود شرح دهد. در ویدئوهای آموزشی یک نفر محصول جدید را مرحله به مرحله استفاده و نحوه کار با آن را آموزش می دهد.

  • ویدئوهای تبلیغاتی

در صورتی که مدیران شرکت قصد معرفی محصولات فعلی و گذشته شرکت را داشته باشند و یا بخواهند در رابطه با خدمات شرکت خود با مشتریان و مصرف کنندگان صحبت کنند، ویدئوهای تبلیغاتی تهیه می کنند. در این نوع ویدئوها، جملاتی که استفاده می شود، به صورت توصیفی هستند.

  • ویدئوهای علمی

در ویدئوهای علمی هدف اصلی شرح یک مقاله یا مطلب به صورت گفتاری است. به طوری که تحقیق و پژوهش در رابطه با یک محصول در قالب یک فیلم کوتاه تهیه و در اختیار کاربران قرار می گیرد.

  • ویدئوهای سخنرانی

زمانی که مدیران شرکت قصد ارتباط با مشتریان خود را داشته باشند، سعی می کنند صحبت های خود را به صورت یک فیلم ویدئویی تهیه و در وب سایت بارگذاری کنند. ویدئوهای سخنرانی می تواند جنبه تبلیغاتی، علمی و یا معرفی محصولات را داشته باشند.

۰۸ تیر ۱۴۰۲

موارد مشابه در مورد دیجیتال مارکتینگ



در خواست مشاوره

برای اطلاعات بیشتر لطفا با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: 09119171500
شماره تماس: 09120884643

faen