طراحی گرافیک در آمل چیست؟
طراحی گرافیک هنر ایجاد محتوای تصویری برای ایجاد ارتباط با مخاطب است . طراحی گرافیک در آمل هم به عنوان یک هنر و هم به عنوان یک شغل جذابیت های زیادی برای علاقه مندان دارد. بسیاری از افراد به واسطه خلاقیت جاری در این حوزه به آن وارد می شوند و با آموختن آن دریچه های جدید رو به عرصه تبلیغات را در مقابل خود باز می کنند. گرافیک در لغت از ریشه کلمه یونانی گرافیکوس گرفته شده است. بدین معنی که گرافیک، نمایشی بصری روی یک سطح اطلاق می شود. نظیر دیوارها، کاغذها، صفحه نمایش کامپیوتر یا حتی یک سنگ و غیره که در آن نوعی اطلاع رسانی، چهره نگاری یا سرگرمی وجود دارد. در دنیای امروز این نمایش بصری را چه در تبلیغات فیزیکی در عرصه شهری و چه در تبلیغات مجازی در فضای رسانه می بینیم. طراحی گرافیک در آمل نیز متناسب با رشد زندگی شهری و پیشرفت کسب و کارها و هنر شهری، در آمل گسترش یافته است و به بخشی از زیبایی شناسی شهری تبدیل شده است.
همانگونه که اشاره شد، با توجه به تعریف ارائه شده برای طراحی گرافیک، از نظر فنی می توانیم بگوییم که طراحی گرافیکی یعنی هنر ارتباط بصری از طریق عکس های متنی، نمادها و کارهای هنری که وظیفه انجام آن به عهده ی یک طراح گرفیک می باشد. طراحان گرافیک در آمل با خلق جلوه های بصری معنا دار که عموما حاوی یک پیام هستند، بهترین استفاده را از المان های تصویری به منظور تبلیغات می کنند. باید بگوییم که طراحی گرافیک در آمل چیزی نیست که در سالهای اخیر بوجود آمده باشد بلکه در گذشته نیز وجود داشته است اما امروزه به اوج شکوفایی خود رسیده است و به بخش جذایی ناپذیر از حوزه های زندگی و شغلی انسان ها تبدیل شده است.
جایگاه طراحی گرافیک در آمل
آمل شهری پر از شغل ها و کسب و کارهای متفاوت است. از کارخانه های بزرگ صنعتی گرفته تا کارگاه های کوچکی که موتور متحرک بخش صنعتی شمال کشور هستند. در کنار همه اینها، کسب و کارهای خرد و حوزه خدمات روزمره زندگی شهروندان نیز بسیار پویا و در فضایی با رقابت بالا در حال پیشرفت است. همه اینها دست به دست هم داده اند تا طراحی گرافیک در آمل به بخشی جدایی ناپذیر از این رقابت و روند توسعه شود. بسیاری از کسب و کارها برای معرفی خود به مخاطبان و پیشی گرفتن از رقبا به دنبال ایجاد نماد و یا شعار تبلیغاتی منحصر به فرد و گیرا هستند که این وظیفه بر گرده فعالان حوزه طراحی گرافیک در امل قرار دارد. از این جهت می توان اهمیت بالایی برای طراحی گرافیک در آمل قائل شد.
کاربردهای طراحی گرافیک در آمل
کاربردهای گرافیک بسیار متنوع است. تعدادی از این کاربردها عبارتند از:
- لوگو
- صفحهآرایی مجله و کتاب
- نشانهها و علائم
- وبسایتها و اپلیکیشنهای موبایل یا کامپیوتر
- طراحی کارت ویزیت
- ستهای اداری
- بستهبندی و برچسب محصولات
- جلد کتابها و مجلات
- اینفوگرافیکها
- رابط کاربری نرمافزارها
- طراحی پوستر و اعلامیه
اهمیت طراحی گرافیک فقط به موارد بالا خلاصه نمیشود. تصور دنیای بدون تنوع و خلاقیت واقعا سخت است. گرافیک با اضافه کردن عناصری مانند رنگ، خط، شکل و از همه مهمتر، خلاقیت به زندگی ما باعث جذابتر شدن معنای زندگی شده است. چند لحظه فکر کنید که در دنیایی بدون طرح و رنگ، بدون تصاویر و هنرهای بصری زندانی شدهاید. چنین دنیایی قطعا تحملناپذیر است. شهرها، کتابهای درسی و مجلات، وبسایتها و اینترنتی که روزانه بیشترین ساعات خود را در آن به فعالیت مشغول هستیم همگی با گرافیک زیباتر به نظر میرسند.
سفارش طراحی گرافیک در آمل
با هرچه بیشتر شدن نیاز به طراحی گرافیک در آمل، فعالان این حوزه نیز بیشتر و بیشتر شدند. امروزه در سطوح مختلف کیفی و با قیمت های مختلف، طراحی های گرافیکی زیادی در آمل انجام می شود. افراد زیادی به صورت فری لنسر در حوزه طراحی گرافیک در آمل مشغول به فعالیت می باشند. در کنار اینها، شرکت های معتبر و گروه های ریشه داری نیز در این حوزه آماده دریافت و انجام سفارشات شما می باشند. یکی از این گروه ها گروه نارنجی می باشد که با سالها سابقه در حوزه های مختلف فناوری و طراحی، آثار زیادی را در سطح شهر امل و البته سراسر استان مازندران از خود بر جای گذاشته است. گروه نارنجی همین حالا اماده دریافت سفارشات و ارائه خدمات در حوزه طراحی گرافیک در آمل با بهترین کیفیت می باشد.
جایگاه طراحی گرافیک در دنیای امروز
در دهه 1970 این حرفه به قدری اهمیت و رشد پیدا کرد که در نهایت طراحی گرافیک به بخشی از دنیای تجارت پول بدل شد. تمام سازمانها و موسسات و شرکت ها و حتی کسب و کار های محلی و بسیار کوچک، خود را نیازمند یک هویت بصری دانستند. بدین ترتیب طراحان گرافیک به تدریج جهت بازاریابی محصولات و خدمات و خلق تصاویر و زیبا سازی برند یک کسب و کار ، به کار فراخوانده شدند .طراحی گرافیک امروزه اهمیت بیشتری از قبل دارد. با رشد اینترنت و فضای مجازی دیگر حضور آنلاین نه یک امکان بلکه یک ضرورت است. در فضای دیجیتال امروزی برندها فرصت بسیار کمی برای دیده شدن دارند. در واقع یا برند شما در نگاه اول مخاطب را جذب می کند و یا شانس خود را در رقابت از دست می دهد . طراحی یک لوگو جذاب ، هویت بصری و پوستر قسمتهایی مهم از یک پلن بازاریابی موثر هستند. با سپردن پروژههای طراحی گرافیک خود به گرافیست های حرفه ای گامی رو به جلو بردارید.
کار طراحان گرافیک چیست؟
طراحان گرافیک، مفاهیم بصری را با استفاده از نرم افزار کامپیوتری و یا دست ایجاد می کنند. آنها با این کار سعی دارند تا ایده های الهام بخش خود را پیاده سازی کنند و در اطلاع رسانی و ارتباط با مصرف کنندگان و زیباسازی دنیای پیرامون استفاده کنند. آنها طراحی و توسعه هویت بصری شرکت ها و موسسات و کسب و کار های بزرگ و کوچک در اختیار دارند. خلق دنیایی زیبا از رسالت های یک طراح گرافیک است.
هدف نهایی یک گرافیست این است که کسب و کاری که در آن کار میکند را با طرحهای خود برجسته کند و به آگاهی بخشی از برند نیز کمک میکند. آنها با استفاده از متن، تصاویر و انواع المانها، ایده یا هویت برند را در تبلیغات به اشتراک میگذارند. المانها در گرافیک میتوانند شامل فونت، اندازه، شکل و ظاهر، رنگ، طراحی چاپ، عکاسی، انیمیشن، لوگو و بیلبورد شوند. طراحان گرافیک اغلب در پروژهها با دیگر طراحان گرافیک، متخصصان دیجیتال مارکتینگ، انیماتورها، برنامه نویسان، کارگردانان ویدیو و طراحان وب همکاری میکنند. هنگام استفاده از متن در چیدمانها، آنها از نزدیک با کپی رایترها همکاری میکنند و تصمیم میگیرند که چه کلماتی در بنرها قرار بگیرد.
ابزارهای طراحی گرافیکی
ابزارهای مختلفی وجود دارد که طراحان گرافیک از آنها استفاده میکنند. معمولاً آنها با نرم افزارهای طراحی گرافیک کار میکنند. Adobe Creative Suite ابزاری استانداردی برای تمام طراحان گرافیک است. دیگر ابزارهای رایج در گرافیک که در دسترس گرافیستها هستند عبارتاند از:
- PhotoShop
- Illustrator
- InDesign
یادگیری کار با این ابزارها بسیار آسان است، چرا که راهنماها و مقالات رایگان بسیاری در سطح وب برای آنها وجود دارد و وبسایت خود آنها نیز مرجع مناسبی برای یادگیری است.
طراحان گرافیک با چه چیزهایی درگیرند؟
همانطور که در بخش قبل هم اشاره کردیم، ابزارهای اصلی طراحی گرافیک، تصاویر و تایپوگرافی هستند. یک ابزار دیگر هم در این حوزه مورد استفاده قرار میگیرد که در ادامه مقاله به تعریف مختصر این سه ابزار میپردازیم.
تصاویر
تصاویر یا به طور کلی مجموعهای از هنرهای بصری که به شیوه عکاسی یا تصویربرداری در کارهای گرافیکی مورد استفاده قرار میگیرند، در دسته ابزارهای اصلی کارهای گرافیکی قرار میگیرند. این ابزار، بخش زیادی از فرآیند طراحی گرافیکی را در بر میگیرد و بسیار مهم است.
تایپوگرافی
طراح گرافیک برای اضافه کردن جذابیت به طرح یا انتقال پیام مستقل به مخاطب از ابزار تایپوگرافی استفاده میکند. این ابزار به فرآیند تنظیم، ترتیببندی و طراحی حروف اشاره دار
صفحه آرایی
یکی از کارهایی که طراح گرافیک در آن مهارت زیادی دارد، صفحهآرایی است. صفحهآرایی یعنی تنظیم عناصر و المانهای مختلف در یک صفحه که باید چاپ یا منتشر شود..
تحصیل در رشته طراحی گرافیک و شغل آینده
اگر در رشته طراحی گرافیک تحصیل کنید و یا به صورت خود اموز آن را یاد بگیرید، در آینده می توانید یکی از عنوان های شغلی زیر را برای خود کنید.
- مدیر تیمهای خلاق – میتوانید یک تیم خلاق که کار آن طراحی محصول، اجرای کمپینهای تبلیغاتی و تصاویر بصری است را مدیریت کنید.
- مدیر هنری – میتوانید گروهی از هنرمندان و تصویرگران را برای ارائه به موقع کارهای مشتریان مدیریت کنید.
- مدیر تولید هنری – میتوانید تیمهای تولید کارهای هنری را با تمرکز بر بهبود کارایی و کاهش هزینهها مدیریت کنید.
- طراح بستهبندی – میتوانید طراحی بستههای محصولات فیزیکی را بر عهده بگیرید.
- طراح هویت برند – میتوانید هویت برند را برای سازمانهای مختلف طراحی کنید.
- طراح لوگو – با توجه به کار و هویت برند، برای سازمان و کسب و کاری لوگو طراح میکنید. البته طراحی هویت برند و لوگو دو مقوله جدا از هم هستند و شما از هر کدام در طراحی دیگر میتوانید استفاده کنید.
- طراح رابط کاربری – در طراحی وبسایتها، میتوانید رابط کاربری را شما طراحی کنید.
- طراح وب – گرافیستها با توجه به دید هنری و خلاقانهای که دارند میتوانند وبسایت را طراحی کنند.
- تولید محتوا – با توجه به نوع فعالیت گرافیست، او میتواند تولید کننده محتوای بصری و ویدیویی نیز باشد.