طراحی سایت یک فرآیند جامع و حیاتی در جهان دیجیتال است که به کمک طراحان و توسعهدهندگان وب، یک فضای آنلاین جذاب و کارآمد را برای کاربران فراهم میکند. در این فرآیند، طراحان سایت نه تنها باید به جزئیات ظاهری و طراحی زیبا توجه داشته باشند بلکه باید توانایی در نظارت بر تجربه کاربری (UX)، بهینهسازی برای موتورهای جستجو (SEO) و ارتقاء امنیت سایت را نیز داشته باشند.
در طراحی سایت، اولین گام تعیین هدف و مخاطبان مورد نظر است. فهم دقیق از اهداف کسب و کار یا موسسه، همراه با شناخت نیازهای کاربران، اساسیترین عامل برای ایجاد یک سایت موفق و مؤثر است.
سپس، طراحان باید به طراحی زیبا و قابل فهمی بپردازند. این شامل انتخاب رنگها، فونتها، تصاویر و طراحی واجد حالتی که تجربه کاربری را به حداکثر برساند، میشود.
بهینهسازی برای موتورهای جستجو نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. این به طراحان کمک میکند تا سایتشان در نتایج جستجو به خوبی دیده شود و بیشترین ترافیک ممکن را جذب کند. همچنین، امکانات امنیتی نظیر گواهی SSL و مدیریت بهروزرسانیهای سیستم نیز جزء موارد حیاتی در طراحی سایت محسوب میشوند.
ایجاد و راه اندازی وب سایت هایی را که در شبکه جهانی اینترنت در دسترس همگان قرار دارند و قابل مشاهده هستند را طراحی سایت می گویند در ابتدای پیدایش اینترنت تا یک دهه پیش، بیشتر تمرکز طراحان بر طراحی وب سایت های مختص سیستم عامل ویندوز قرار داشت اما در یک دهه گذشته توسعه وب سایت ها روی سیستم عامل های موبایل نیز از اهمیت بسزایی برخوردار شده است. یک طراح وب روی ظاهر، چیدمان و در برخی موارد محتوای یک وب سایت کار می کند.
برای مثال، ظاهر به رنگ ها، فونت ها و تصاویر استفاده شده مربوط می شود و به چگونگی ساختار و طبقه بندی اطلاعات اشاره دارد . یک طراحی سایت خوب باید برای استفاده کاربر راحت باشد و همچنین از نظر زیبایی شناسی نیز گیرا باشد و نسبت به نوع کاربری که به سایت مراجعه می کند طراحی را انجام دهد. بسیاری از صفحات وب با تمرکز بر سادگی طراحی شده اند، به طوری که هیچ اطلاعات و عملکرد اضافی که ممکن است حواس کاربران را پرت یا سردرگم کند ظاهر نشود. چند نوع سایت داریم؟ وب سایت ها بر حسب کارکرد و کاربرد و همچنین نوع برنامه نویسی به دسته های مختلف تقسیم بندی می شوند که در ادامه به آنها می پردازیم.
وب سایت استاتیک یا ثابت درباره وب سایت های استاتیک مهمترین نکته این است که این سایت ها یک بار طراحی شده و اطلاعات لازم در داخل آنها قرار داده می شود و سپس یک طراح وب سایت حرفه ای یا نیمه حرفه ای موظف به اصلاح آنها می باشد.
وبسایت استاتیک یک نوع سایت است که محتوای آن در زمان اجرا تغییر نمیکند و اطلاعات ثابت و ثابتقلب را نمایش میدهد. این نوع سایتها معمولاً از تکنولوژیهای سادهتری برای ساختاردهی و نمایش اطلاعات استفاده میکنند و اغلب به عنوان گزینهای سریع و کمهزینه برای حضور آنلاین برخی کسبوکارها بهکار میروند.
از آنجایی که هنگام توسعه سایت های استاتیک از کد کمتری استفاده می شود، سرعت بارگذاری سریع تری دارند. علاوه بر این، کاهش حجم کد که از یک سو باعث خوانایی سایت توسط موتورهای جستجو می شود و از سوی دیگر کاهش زمان بارگذاری، وضعیت آن ها را از نظر رتبه بندی موتورهای جستجو یا افزایش می دهد. سایت های ثابت نیز نسبت به سایر سایت ها قیمت طراحی پایین تری دارند. عدم امکان ایجاد تغییرات در این نوع سایت ها توسط افراد عادی، علاوه بر افزایش امنیت، از گرافیک و ظاهر زیبا نیز بهره مند خواهد شد، زیرا همه چیز از جمله اندازه متن و تصاویر ثابت است و تمامی عناصر دارای موقعیت ثابت می باشند ، بنابراین شما می توانید بهترین مکان را برای هر جزء انتخاب کنید. اما از سوی دیگر عدم امکان ایجاد تغییرات توسط افراد عادی باعث می شود که صاحبان و مدیران نتوانند سایت را به روز کنند. توجه داشته باشید. سایت های استاتیک برای افراد، شرکت ها و سازمان هایی مناسب است که بیش از یک یا دو بار در سال نیاز به تغییر محتوای سایت ندارند.
وب سایت داینامیک یا پویا سایت های پویا دارای محتوایی هستند که پس از طراحی توسط افراد عادی با دسترسی به سیستم مدیریت محتوای سایت قابل تغییر می باشد. زبان برنامه نویسی یک وب سایت dynamic بسته به نیاز می تواند متفاوت باشد، اما عمدتاً از ASP، ASP.Net و PHP استفاده می کند و از زبان های کمکی CSS و Silver light یا Ajax برای ایجاد دسترسی استفاده می کند. در این گونه سایت ها ابتدا ساختار سایت توسط یک طراح ایجاد می شود و سپس مدیران سایت محتوای آن را تغییر می دهند.
سایتهای داینامیک از مزایای فراوانی برخوردارند که به شکل چشمگیری تجربه کاربران را بهبود میبخشند. در مقابل سایتهای استاتیک که محتوای ثابتی دارند، سایتهای داینامیک اطلاعات پویا و تعاملی را ارائه میدهند. در زیر مزایای مهم سایتهای داینامیک آورده شده است:
2. اداره محتوا در طراحی سایت داینامیک:
با استفاده از سیستمهای مدیریت محتوا (CMS)، بهروزرسانی و مدیریت محتوا برای سایتهای داینامیک سادهتر است. این به وبمستران امکان میدهد تا بدون نیاز به دانش فنی عالی، محتوای سایت را بهروز کنند.
3. شخصیسازی:
سایتهای داینامیک قابلیت شخصیسازی بالا را فراهم میکنند. با توجه به رفتارها و ترجیحات کاربران، محتوا و تجربه کاربری به شکل دینامیک تغییر میکند.
4. امکانات تجاری:
برای سایتهای تجاری، ویژگیهای داینامیک امکان ارائه سیستمهای خرید آنلاین، مدیریت سبد خرید، نظرسنجیها و پیگیری سفارشات را فراهم میکنند، که این امور به بهبود تجربه خرید کاربران کمک میکند.
5. بهینهسازی برای موتورهای جستجوگر:
سایتهای داینامیک معمولاً امکانات بهتری برای بهینهسازی برای موتورهای جستجو دارند، که این امر به جلب ترافیک آگاهانه و بهبود رتبه در نتایج جستجو کمک میکند.
به طور کلی، سایتهای داینامیک به کسب و کارها و وبمستران امکاناتی را ارائه میدهند که به تعامل بیشتر با کاربران، مدیریت محتوا سادهتر، و ارائه تجربیات کاربری بهتر منجر میشوند.
پورتال ها سایت های پویایی هستند که چندین هدف خاص را در سایت انجام می دهند. به عبارت دیگر، یک پورتال را می توان مجموع چندین سایت پویا نامید که برای رسیدن به یک هدف خاص ترکیب شده اند. به عنوان مثال، یک پورتال خبری ممکن است از چندین سایت پویا تشکیل شده باشد که هر یک از آنها ویژگی های دسترسی مانند عضویت، ارسال اخبار، ارسال تصویر، نظرسنجی و غیره را برای مدیران خود فراهم می کند. همچنین تمام عملکردهای یک سایت پویا را می توان در یک پورتال منفرد اعمال کرد. توجه داشته باشید. پورتال ها معمولا توسط سازمان ها، گروه ها و شرکت ها خریداری می شوند. مدیریت قسمت های مختلف پورتال به دلیل نیاز به به روز رسانی برای یک فرد بسیار دشوار است. سایت های متحرک یا فلش سایت های فلش یا متحرک هم می توانند استاتیک باشند و هم نیمه پویا و با استفاده از نرم افزارهای مخصوص ایجاد می شوند. در برخی موارد از XML یا Action Script برای ایجاد تغییرات یا قابلیت های تحلیلی در این سایت ها استفاده می شود. به طور کلی سایت های فلش ثابت غیر قابل تغییر هستند و مانند سایت های استاتیک یک بار توسط طراح ایجاد می شوند و افراد برای تغییر آن نیاز به دانش حرفه ای یا نیمه حرفه ای در زمینه طراحی فلش دارند. اما سایت های فلش نیمه پویا مانند سایت های پویا عمل می کنند و قابل تغییر هستند، اما تغییر به راحتی سایت های پویا نیست و دامنه تغییر بسیار محدودتر است.
سایت هایی بر پایه سیستم های مدیریت محتوا سیستم های مدیریت محتوا (CMS)، پورتال های پویایی هستند که توسط طراحان حرفه ای یا شرکت های طراحی حرفه ای ایجاد می شوند. تمامی مزایا و معایب سایت های داینامیک در مورد سایت های مجهز به سیستم مدیریت محتوا صدق می کند. البته به خاطر داشته باشید که سایت های mortal و dynamic به سیستم های مدیریت محتوا نیز مجهز هستند، اما سیستم های مدیریت محتوای CMS ها برای اهداف خاصی طراحی شده اند.
یکی از مزایای سیستم های مدیریت محتوا نسبت به سایر سایت های پویا، آمادگی و کامل بودن آنهاست. بنابراین اکثر این سایت ها در کمتر از 3 روز کاری قابل نصب و استفاده هستند. طراحی سایت های CMS مانند یک خط محصول است و از آنجایی که یک طراح باید نمونه های محدود تولید کند، سعی می کند به تمام اصول امنیت، گرافیک، رتبه بندی موتورهای جستجو و موارد دیگر پایبند باشد. همچنین به دلیل مزایایی که دارند، به همه افراد، سازمان ها و شرکت های واجد شرایط برای سایت های داینامیک توصیه می شود ابتدا به دنبال سیستم های مدیریت محتوای خود بگردند و در صورت یافت نشدن، سایت های پویا را توسعه دهند.
طراحی سایت شرکتی سایت های شرکتی بیشتر برای ارائه اطلاعات شرکت و جزئیات خدمات مورد ارائه ، ارائه اخبار شرکت ، استفاده از زبان های فارسی و انگلیسی و سایر زبان ها ، نمونه کار ها ، دستاورد ها و اهداف شرکت ، به روز رسانی کاتالوگ، ایجاد سایت هایی با خدماتی که همیشه در دسترس هستند و همچنین سیستم های پشتیبانی و نگهداری ایجاد می شوند.
طراحی یک سایت شرکتی نقش بسیار مهمی در ارتقاء حضور دیجیتال شرکت و ارائه اطلاعات کامل و موثر به مخاطبان ایفا میکند. یکی از جنبههای اساسی در این فرآیند، طراحی حرفهای است که شامل ظاهر جذاب و رابط کاربری بهینه میشود. طراحی باید با هویت بصری شرکت هماهنگی کامل داشته باشد و باعث ایجاد تجربه کاربری مثبتی شود.
سایت شرکتی نه تنها باید اطلاعات کاملی در مورد محصولات و خدمات شرکت ارائه دهد، بلکه باید به کاربران احساس اطمینان و حرفهای بودن شرکت را القا کند. از انعکاس هویت شرکت در تصاویر، رنگها و فونتها گرفته تا ارائه اطلاعات به شکل ساختارمند و قابل فهم، همه جنبهها باید با دقت مد نظر قرار گیرند.
همچنین، سایت شرکتی باید به سادگی قابل بهروزرسانی باشد تا اطلاعات مربوط به شرکت و خدمات آن همواره بهروز باشند. استفاده از سیستمهای مدیریت محتوا (CMS) در اینجا بسیار مفید است.
در نهایت، سایت شرکتی باید نقش یک ابزار بازاریابی قوی را ایفا کند. این ویژگی به شرکت این امکان را میدهد تا به بهترین شکل ممکن محصولات و خدمات خود را به مخاطبان معرفی کند و بازاریابی اثربخشی داشته باشد.
اهداف نهایی طراحی سایت شرکتی می توان به انعکاس دادن موفقیت ها و دستاورد های شرکت ، تبلیغات و ساخت و توسعه برند ، ایجاد اطمینان و اعتبار بیشتر ، انتشار اطلاعات در مورد خدمات یا محصولات اشاره کرد. خرید سایت خرید سایت و راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی ایده آل گامی مهم در رستای توسعه هر کسب و کاری است. در حال حاضر داشتن یک وب سایت شیک به عنوان یکی از اصلی ترین نگرانی های صاحبان کسب و کارهای فروشگاهی به شمار می آید که قصد دارند برای طراحی و راه اندازی سایت اقدام نمایند. در صورتی که تا به امروز یک سایت تهیه و یا خریداری نکرده اید شک نکنید که به دلیل از دست دادن بزرگ ترین بازار از تجارت برای رقبا شرایطی را فراهم کرده اید تا از این موضوع سود و منفعت بسیار زیادی را به دست آورند. بنابراین توصیه می شود که به منظور داشتن سهمی در فضای اینترنت و همچنین پیدا کردن مشتریان خود با استفاده از این روش یک سایت خریداری کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به سایت هایی که در زمینه فروش سایت فعالیت دارند مراجعه نمایید.
برای طراحی سایت به کجا مراجعه کنیم؟طراحی سایت می تواند به عنوان برنامه ریزی برای آینده در نظر گرفته شود. زیرا کارشناسان بر این عقیده هستند در دهه آینده تمامی کسب و کارها وارد فضای اینترنت شده اند و بدون حضور در این فضا مشتریان زیادی قطعا از دست خواهند رفت. به همین دلیل تمامی کسب و کارها باید طراحی وب سایت را مد نظر قرار دهند. برای همین مجموعه ما اماده ارائه هرگونه خدمات برای راه اندازی، طراحی و پشتیبانی وب سایت های شما است.
خرید یک وبسایت مطمئن و با قیمتی منصفانه را با ما تجربه کنید. برای اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تماس 09119171500 مهندس قربانی در تماس باشید.
برای اطلاعات بیشتر لطفا با ما در ارتباط باشید
شماره تماس: 09119171500
شماره تماس: 09120884643